Suñer: “COMPROMÍS és l’instrument que pot fer possible el canvi a Xàtiva i al País Valencià”

Xàtiva, 18 de febrer de 2013

COMPROMÍS Xàtiva va celebrar el divendres passat la seua assemblea constitutiva com a col·lectiu a Xàtiva, en la qual es va triar la Comissió Executiva Local encapçalada per Cristina Suñer, portaveu a l’Ajuntament de Xàtiva. A més de Suñer com a portaveu, formen part de l’executiva Joanjo Garcia en la secretaria d’organització, Maite Diaz en la secretaria de Finances, Salva Moscardó en la secretaria Institucional, Empar Penadés en la secretaria de Comunicació, Reis Gallego en la secretaria de Sectorials i Ferran Minguet com a representant de COMPROMÍS Jove. Com a vocals formen també part de l’executiva Loles Barberà, Josep Maria Sebastià, Loles Gramage, Josep Tomàs, Pilar Gimeno, Artur Bellver i Jordi Gimeno. Així mateix es va triar el representant del col·lectiu al Consell General de COMPROMÍS, òrgan encarregat de decidir les directrius de la coalició així com d’establir els mecanismes de tria de candidats per a les diferents conteses electorals, càrrec que va recaure en Salva Moscardó.

La nova portaveu de COMPROMÍS Xàtiva s’ha mostrat il·lusionada d’encapçalar aquest projecte “en el que es volen unir diferents sensibilitats amb un objectiu comú, el de canviar les polítiques que han fet fins ara els partits dominants i encetar una nova manera d’entendre la política al servei a la ciutadania, amb més transparència, més democràcia i amb un projecte valencianista, progressista i ecologista. COMPROMÍS és l’instrument que pot fer possible el canvi polític a Xàtiva i al País Valencià, la suma d’esforços oberta a la ciutadania per a recuperar el futur que ens volen furtar.” I ha marcat les línies que han de configurar l’opció de COMPROMÍS Xàtiva, un canvi radical als anys de govern de Rus que han deixat un Ajuntament hipotecat i sense idees: “recuperar  la iniciativa per revitalitzar la ciutat des de tots els àmbits, fer de l’Ajuntament de Xàtiva l’Ajuntament de tota la ciutadania, que pose davant els problemes i les necessitats de les xativines i els xativins i s’oblide dels interessos particulars de tota la plèiade d’estómacs agraïts que giren al voltant dels qui ens governen fa tants. Volem un Ajuntament que es preocupe del benestar de totes i tots i especialment dels qui ho estan passant malament, de la seua educació, de la seua sanitat. Volem una Xàtiva que no perda la seua identitat, que mime el seu nucli històric i que no desatenga els serveis als barris. Volem en fi una Xàtiva que estiga en el lloc que es mereix, o siga una ciutat de referència en el comerç, els serveis, el turisme, la cultura, i com no, la indústria.”