Garcia Terol: “és una manca de respecte a la ciutadania que es gasten els diners de totes i tots en un viatge amb els problemes que té la joventut xativina”

El regidor de COMPROMÍS a l’Ajuntament de Xàtiva, Joanjo Garcia Terol, ha denunciat que l’equip de govern del PP ha utilitzat una programa subvencionat per l’Instituto Nacional de la Juventud, anomenat Juventud en acción, per organitzar un viatge a Itàlia en el que han participat joves pròxims a l’entorn del PP, algun d’ells fins i tot, pertanyent a l’estructura organitzativa de les joventuts del partit. Segons les informacions a les que ha tingut accés el grup polític municipal de COMPROMÍS, l’Ajuntament de Xàtiva es va adherir a aquest programa, en el que havien de participar 6 joves xativins, 6 d’una associació empresarial d’Algemesí i 12 italians. El programa comptava amb una subvenció de 26 700 euros amb els quals es costejaria el viatge, les activitats i la posterior trobada a Xàtiva on acudirien els joves italians, subvenció que a hores d’ara encara no ha sigut abonada, per la qual cosa l’Ajuntament de Xàtiva va haver d’avançar 4900 euros per al viatge efectuat a la regió de Reggio Calabria, on van viatjar del 9 al 13 d’abril els sis joves, dos xiques i quatre xics, acompanyats d’una persona treballadora de l’Ajuntament. Garcia Terol va preguntar en el ple passat sobre aquest viatge i el mètode de selecció dels joves participants, i després va demanar la informació per escrit davant la manca de concreció de la resposta en el ple. En la passada comissió sociocultural, la regidora d’educació va explicar que els joves participants havien sigut escollir entre els voluntaris que s’havien presentat a “Carrers d’Art”, i que la possibilitat de presentar-se voluntari s’havia anunciat a la web i en mitjans de comunicació. Però la comunicació que es va fer tan sols feia esment que els joves que es presentaven podien participar opcionalment en un “Projecte Educatiu Europeu”, sense parlar de cap viatge, i fins i tot donava de termini fins el 10 d’abril quan el viatge començava el 9. De fet, la regidora va reconèixer en la comissió sociocultural que, dels 19 voluntaris de “Carrers d’Art”, tan sols 8 eren menors de 30 anys, requisit indispensable per a participar en el projecte, i dos no tenien possibilitat d’efectuar el viatge. Així mateix en tota la documentació a la que ha tingut accés el regidor només hi ha un informe, fet amb motiu de la sol·licitud del regidor, que diu quins joves han viatjat, sense que conste que compleixen les condicions per a participar en el projecte, estar aturats o ser immigrants, de fet aquesta última no la compleix cap dels participants, i només es diu que han de ser estudiants o tenir estudis, condició contradictòria amb les bases del projecte que parlen d’inclusió de joves “independentment de la seua formació acadèmica, social i cultural”.

El regidor de COMPROMÍS considera que “és una manca de respecte a les xativines i xativins que es dediquen diners de la ciutadania, pague l’INJUVE o pague qui pague, i les hores dels treballadors de l’Ajuntament o els mitjans del mateix, a organitzar un viatge a Itàlia en el que només poden participar sis persones, quan la gran majoria dels joves de Xàtiva es troben sense faena, sense oportunitats i sense ofertes interessants des de les administracions, tant per a oci com per a formació. I encara és més insultant que la publicitat es faça amb la boca petita i només s’enteren persones afins al Partido Popular, que confon, una vegada més, les institucions amb la seua propietat.”