Proposta: Un tren cada dues hores d’Alcoi passant per Ontinyent a Xàtiva com diu l’informe “Tren 2020”

Compromis de les comarques centrals, això és, de l’Alcoià, la Costera i la Vall d’Albaida, mantenia este matí a Ontinyent, una jornada de treball per estudiar i reivindicar la nostra línia de tren.

Per part d’Alcoi, intervenia David Abad, regidor a la seua ciutat i membre de l’executiva nacional del Bloc-Compromís a més de membre de la plataforma del tren a Alcoi, per part de Xàtiva ho feia Cristina Sunyer, portaveu del col·lectiu de Xàtiva i per part d’Ontinyent o feia Josep Francés en qualitat de portaveu i Joan Gilabert com a portaveu de Compromís a la Vall d’Albaida.

Tots coincidien en les conclusions de l’informe al que també s’han afegit organitzacions ecologistes com Greenpeace i WWF, una solució seria que les línies de mitja distància circularen almenys un tren per sentit cada dues hores, a més de la seua electrificació.

Tan Joan Gilabert, com Josep Francés, de Compromís Ontinyent, proposaven potenciar el transport ferroviari de mercaderies i de persones al País Valencià, especialment en les relacions de curta i mitja distància, en detriment de l’ús preferent del vehicle privat. Segons deien, l’augment generalitzat dels serveis ferroviaris de rodalies i mitja distància es proposa atenent a criteris com la població, l’accessibilitat de les estacions o la competitivitat del ferrocarril en aqueixa zona enfront del cotxe quant a temps de viatge.

Per la seua banda, Cristina Suñer i David Abad coincidien en denunciar la falta de voluntat dels Governs del PP en l’actualitat i del PSOE en el passat, en invertir en les nostres comarques que representen més de 350.000 persones, i en canvi apostar per l’AVE d’Alacant deixant-nos de costat, tot i els precedents d’altres AVE’s a l’Estat espanyol que tenen pèrdues milloraries en no fer-lo servir els vianants.

Acabaven la roda de premsa, recordant i animant a la ciutadania a participar a l’activitat que ha organitzat la Plataforma “Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi” i que consisteix en un viatge reivindicatiu contra el tancament de la línia que circularà el 29 de juny i partirà des de la Estació del Nord de València.

Informació de l’activitat reivindicativa:

L’Associació Ferroviària de Godella al costat de la Plataforma Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi han organitzat un viatge amb tren especial reivindicatiu contra el tancament i supressió del servei de la línia Xàtiva-Alcoi.

El tren especial, que circularà el dia 29 de juny estarà servit per un automotor 592.200 i partirà a les 9:20 hores de València-Estació del Nord arribant a Xàtiva a les 9:50 on invertirà el sentit de la marxa encarant ja la línia d’Alcoi, destinació final del tren on s’arribarà cap a les 11:20 hores.

Els horaris d’anada i volta així com les parades del tren especial reivindicatiu són les següents:

Horaris del tren d’anada

ESTACIÓ HORA D’EIXIDA

València Estació del Nord 09:20; Xàtiva 10:02; Benigànim 10:26; Montaverner 10:36

Albaida 10:42; Ontinyent 10:53; Cocentaina 11:15; Alcoi 11:22;

Horaris del tren de tornada

ESTACIÓ HORA D’EIXIDA

Alcoi 19:45; Cocentaina 19:52; Ontinyent 20:14; Albaida 20:25; Montaverner 20:31; Benigànim 20:41; Xàtiva 20:54; València-Estació del Nord 21:35