Suñer: “quan més línies d’AVE s’inauguren, més desconnectada es troba la nostra ciutat de la xarxa ferroviària”

Xàtiva, 5 de juliol de 2013

Des de COMPROMÍS Xàtiva han lamentat que la posada en marxa de la línia d’AVE Alacant – Madrid, que una vegada més prioritza les connexions radials de la capital de l’estat i margina les connexions, per exemple, entre les capitals valencianes, haja suposat la desaparició de la connexió directa entre Xàtiva i Madrid. A hores d’ara no hi ha cap tren directe d’anada, només es pot agafar el regional fins Alcázar de San Juan i des d’allí el Talgo que ve d’Almeria amb un trajecte que dura 4h 31min, i no existeix connexió de tornada. Segons Cristina Suñer, portaveu de COMPROMÍS Xàtiva, “una vegada més, la manca d’interés del govern central en el corredor mediterrani i en les connexions que no passen per la capital de l’estat, ha marginat la nostra ciutat, que ha passat de tindre quatre trens diaris a Madrid a dos, un i ara cap, doncs els trajectes que connecten Alacant i València amb Madrid amb AVE no passen per Xàtiva” I com exemple de la marginació en la que es troba Xàtiva en aquests moments, ha recordat que des de l’obertura de l’AVE des d’Alacant existeixen des de Villena set trens diaris d’anada i set de tornada amb una duració aproximada de 2h 15min, mentre que la connexió des de Xàtiva suposa anar en rodalia fins València i allí agafar l’AVE a Madrid. En el ple celebrat hui en l’Ajuntament de Xàtiva, des del grup municipal han preguntat a l’alcalde quines accions pensava posar en marxa, i aquest ha assegurat que ja havia realitzat gestions i que dimarts vinent es posaria en marxa la connexió, que de moment, segons asseguren des de COMPROMÍS, no es pot veure ni en la pàgina web de RENFE ni en l’atenció telefònica de la companyia.

La portaveu de COMPROMÍS ha reiterat que “una vegada més el temps ens dóna la raó, l’aposta per l’AVE que s’ha fet sempre des del govern central i des dels partits del sistema, i a la que nosaltres sempre ens hem oposat, ha suposat un gran balafiament, prioritza unes connexions front a altres, i la concepció radial de les comunicacions de l’estat front a les xarxes entre les diferents ciutats grans i mitjanes. Totes les comunicacions amb Madrid són ràpides, fins i tot les d’estacions amb pocs viatgers, però connexions com el corredor mediterrani, en les que Xàtiva seria una cruïlla fonamental, es troben marginades, només cal recordar que es tarda el mateix temps en anar d’Alacant a Barcelona amb AVE passant per Madrid que amb tren convencional passant per Xàtiva.”