Suñer: “si una empresa contracta amb diners públics ha de donar les mateixes oportunitats a tots els que puguen optar a eixe lloc de treball”

Xàtiva, 4 de novembre de 2013

COMPROMÍS Xàtiva ha presentat una proposta que haurà de ser debatuda en el ple d’aquest divendres per la qual demana més transparència en les contractacions que fan les empreses que tenen concessions de l’Ajuntament. L’objectiu de la proposta és ‘és estendre la igualtat d’oportunitats per a tota la ciutadania a totes les empreses que contracten treballadores i treballadors amb diners públics, amb diners que paguen totes les ciutadanes i ciutadans de les seues butxaques.’ I es recorda en ella que ‘L’externalització de molts serveis en moltes institucions, i en concret en Ajuntaments: neteja, serveis educatius, esportius… fa que hi haja empreses que contracten persones que dediquen tota la seua jornada a serveis públics, el sou de les quals és pagat integrament amb diners públics, i són vistos per la ciutadania per treballadors d’allò públic, fins i tot creades específicament per a aquest fi o amb activitat fonamental depenent en alt grau de l’erari públic. No té cap sentit, per tant, que el gestor de l’empresa concessionària d’un servei públic contracte abans a un familiar que a una altra persona més qualificada quan ho fa amb diners de totes i tots.’ Des de COMPROMÍS es demana per tant que aquestes concessions incloguen en el plec de condicions quins seran els criteris per a contractar, i informen amb assiduïtat de les contractacions fetes, amb l’objectiu de garantir la transparència de les mateixes.

Per altra banda, la moció també demana tindre en compte els beneficis que aporten a la societat les empreses concessionàries, tant des del punt de vista social com cultural: ‘la consecució d’una societat millor, més justa, més igualitària, i el foment de la nostra cultura, tradicions, patrimoni i llengua, així com el foment del respecte al medi ambient són objectius que reconeixen totes les lleis fonamentals del nostre Estat i Comunitat Autònoma. Aquest foment és pot realitzar mitjançant, com ja es fa, ajudes o beneficis fiscals. La proposta que realitzem des de COMPROMÍS és que aquest foment s’estenga a l’hora de la tria de les empreses que han de prestar serveis públics i es veuen, per tant, finançades amb els diners de totes i tots. No tindria sentit que l’Ajuntament destinara recursos de la ciutadania aconseguir aquests objectius mentre les empreses que tingueren concessions anaren en el sentit contrari. Així demanem que en els plecs de condicions s’establisca que les empreses hauran de presentar els seus objectius al respecte, a més de comprometre’s a realitzar un balanç sobre el compliment d’aquests objectius.’ El que es proposa és que es cree una comissió mixta formada pels grups municipals de l’Ajuntament de Xàtiva, les associacions d’empresaris i els sindicats del municipi amb l’objectiu d’elaborar una sèrie de criteris destinats a fomentar la implicació de les empreses concessionàries de serveis públics sostinguts amb fons de l’Ajuntament o que gaudisquen d’edificis o terrenys propietat del consistori en el benestar de la societat.