Tretze persones s’han presentat per a formar part de la llista que presentarà Compromís a les Eleccions Municipals de maig de 2015

Xàtiva, 22 de desembre de 2014

Després de tancar-se el termini per a presentar candidatures a encapçalar la llista de COMPROMÍS Xàtiva per a les Eleccions Municipals de maig de 2015, Cristina Suñer, actual portaveu de Compromís a l’Ajuntament, és l’única candidata presentada. Segons el Reglament de Primàries de la coalició, ara l’assemblea de Xàtiva podria proclamar-la candidata, però ja fa dies que aquesta va decidir que, en tot cas, es realitzaria un procés de primàries per a ratificar a la persona presentada per a ser candidata a l’alcaldia de Xàtiva per COMPROMÍS. Aquestes primàries se celebraran conjuntament amb les primàries per a les Eleccions Autonòmiques, els dies 28, 29 i 30 de gener per internet, i el dia 31 de forma presencial a la seu de Xàtiva.

L’assemblea també va decidir obrir a la ciutadania la confecció de la llista, i una vegada tancat el termini, s’han presentat un total de tretze persones, que per ordre alfabètic de cognom, són: Miquel Àngel Bonet Marcos, Lorena Cayuela Bellver, Maite Díaz Montagud, Àngela Garcia Arnau, Joanjo Garcia Terol, Pilar Gimeno Calabuig, Jordi Gimeno Marzal, Josvi Montaner Garcia, Josep Salvador Moscardó Bataller, Eliseo Oviedo Millán, Maria Empar Penadés Estrela, Josep Maria Sebastià Doménech i Rafael Suñer Tormo. Ara la ciutadania votarà l’ordre de la llista amb el sistema utilitzat per la coalició, votant de forma paritària una llista d’un mínim de quatre persones, numerant-la i assignant-se a cada vot una puntuació de 1/n.

El pròxim dilluns 29, una vegada acabat el termini d’avals per a tots els processos de primàries, es realitzarà la proclamació oficial de persones candidates, i el dia 30 començarà la campanya de primàries. De tota manera, en les primeres hores del termini, tant la candidata a encapçalar la llista, Cristina Suñer, com la resta de persones candidates han rebut els avals necessaris.

Qualsevol ciutadà xativí pot participar en la votació, i el cens es troba obert fins el 21 de gener. A tota la informació i al formulari d’inscripció es pot accedir des de la pàgina web xativa.compromis.net. El procés de primàries està tenint molt d’èxit entre la ciutadania, i de fet entre les persones militants i simpatitzants i les que s’han apuntat des de l’inici del procés de primàries ja sumen més de dues-centes persones, que esperen incrementar de forma notable des de la coalició.