També es valoraran en les concessions els beneficis que aporten a la societat les empreses concessionàries, tant des del punt de vista social com cultural

Xàtiva, 17 de maig de 2015

La societat actual demana cada vegada més transparència i democràcia en totes les actuacions de les administracions públiques, transparència a la qual estan obligats els gestors dels diners que, a través dels impostos, cedeix tota la ciutadania. Això implica transparència en qualsevol contractació d’empreses i personal, però a més, la situació actual fa que molts serveis de l’Ajuntament estiguen prestats per empreses contractades que a la seua vegada contracten personal amb criteris, de vegades, no massa clars. COMPROMÍS Xàtiva vol donar resposta a aquesta demanda amb l’objectiu d’estendre la igualtat d’oportunitats que garanteix l’ocupació pública per a tota la ciutadania a totes les empreses que contracten treballadores i treballadors amb diners públics, amb diners que paguen totes les ciutadanes i ciutadans de les seues butxaques. Com recorden, hi ha empreses que contracten persones que dediquen tota la seua jornada a serveis públics, el sou de les quals és pagat integrament amb diners públics, i són vistos per la ciutadania per treballadors d’allò públic, fins i tot creades específicament per a aquest fi o amb activitat fonamental depenent en alt grau de l’erari públic.

Des de COMPROMÍS faran per tant que aquestes concessions incloguen en el plec de condicions quins seran els criteris per a contractar, i informen amb assiduïtat de les contractacions fetes, amb l’objectiu de garantir la transparència de les mateixes. Així mateix, també inclouran els beneficis que aporten a la societat les empreses concessionàries, tant des del punt de vista social com cultural; entre altres la consecució d’una societat més justa i més igualitària, el foment de la nostra cultura, tradicions, patrimoni i llengua, així com el foment del respecte al medi ambient. Tots aquests beneficis s’acordaran de forma participativa amb el conjunt de la societat amb la creació d’una comissió mixta formada pels grups municipals de l’Ajuntament de Xàtiva, les associacions d’empresaris i els sindicats del municipi amb l’objectiu d’elaborar una sèrie de criteris destinats a fomentar la implicació de les empreses concessionàries de serveis públics sostinguts amb fons de l’Ajuntament o que gaudisquen d’edificis o terrenys propietat del consistori en el benestar de la societat.

L’objectiu és que des dels organismes públics es fomente el bé comú de la societat, afavorint aquelles empreses que es mostren solidàries, transparents i compromeses amb la ciutadania, i fent que aquelles que estan en aquest camí s’esforcen en apropar-se als objectius marcats.