La formació Compromís per Xàtiva i el seu grup municipal exigeix a la regidoria de la Fira que declare deserta l’elecció de reina i dames.

Des del nostre col∙lectiu considerem que donat que NO s’han presentat candidates que acomplisquen els requisits durant el termini establert s’ha de prescindir d’esta figura.

Compromís va acceptar la convocatòria però vam demanar l’alcalde, Roger Cerdà, encarregat de la delegació de la Fira, que no fera cap recerca activa de candidates i que, esgotat el termini, declarara, si no hi havia candidates, deserta l’elecció. Arribats a esta situació no entenem perquè s’ha optat per allargar una setmana aquest termini.

D’altra banda, els 6000 euros de dotació previstos podrien destinar­se a altres col∙lectius i associacions culturals de la localitat.

L’elecció de la Reina de la Fira NO ha afectat ni afectarà el nostre compromís y acord en el pacte de govern però reiterem que considerem anacrònica i sexista esta figura.

Creiem que aquest “càrrec” no contribueix en absolut a la construcció d’una societat paritària on la dona tinga les mateixes oportunitats que l’home.

La Fira ha de ser un escenari de diversitat cultural i ha de tindre una mirada cosmopolita que deixe de banda actituds i referents propis del segle passat.