Des del grup municipal Compromís hem presentat hui en la Comissió d’Hisenda una moció per que s’adquirisca la modalitat de pressupostos participatius a Xàtiva.

La proposta del nostre col·lectiu insta a l’Ajuntament a preparar el terreny per a que els pressupostos de 2017 puguen incloure iniciatives fetes pels veïns i veïnes de la ciutat. Des de Compromís creiem que cal avançar cap a una nova democràcia que tinga en compte la ciutadania d’una forma més constant per tal d’aconseguir unes polítiques més pròximes a la voluntat  ciutadana i per fer de la política una activitat més propera a la ciutadania per això creiem en els pressupostos participatius”, ha dit la nostra portaveu Cristina Suñer.

Juntament amb la moció, presentada a tots els grups per que s’adherisquen, els hem remés un esborrany de reglament on s’estipula que el 25% del capítol d’inversions es decidisca entre tots els xativins i xativines.

“Mitjançant este mecanisme de democràcia directa el que pretenem és que la gent participe en la construcció del seu poble, dels seus serveis, de les seues necessitats. A més -ha dit la nostra portaveu- este mètode de participació fomenta la transparència en la gestió i la implicació de la ciutadania en la presa de decisions i l’empodera a l’hora de prendre consciència de la rellevància de la política en el seu dia a dia”.

La resta de grups municipals no s’han pronunciat i han preferit estudiar la proposta abans de recolzar-la. Des de Compromís volem tornar el protagonisme a la gent de Xàtiva per això defensarem que s’aplique la participació del poble als pressupostos.