La nostra companya Cristina Suñer ha treballat de valent els darrers mesos per preparar una inicitava d’allò més interessant i recomanable. Es tracta de la I Setmana del Benestar de Xàtiva, la qual es celebrarà del 5 al 10 de juny i comptarà amb la col·laboració de desenes de professionals en salut, esport i nutrició.

Segons Cristina Suñer “Hem dissenyat esta I Setmana del Benestar pensant en posar a l’abast dels i les xativines molts dels recursos que tenim a la nostra ciutat per portar una vida saludable. Però, a més, hem volgut implicar a molts professionals de la ciutat per que ens ajudaren a crear una proposta multidisciplinar, variada i interessant per a totes les franges d’edat”.

En este sentit, la I Setmana del Benestar comptarà amb una trentena d’activitats, totalment gratuïtes, que es celebran de dilluns a dissabte. Entre les propostes hi ha, d’una banda, revisions gratuïtes o tallers pràctics com ara de cuina saludable, sòl pèlvic, higine postural, autoexploració mamària, mindfullness o primers auxilis. I de l’altra, s’han preparat xarrades amb la col·laboració de professionals per parlar de temes tan diversos com l’etiquetatge dels aliments, la prevenció d’addiccions, la prevenció de malalties cardiovasculars o com deixar de fumar.

La I Setmana del Benestar, la qual es celebra a propòsit del Dia Internacional del Benestar (10 de juny) finalitzarà amb un sopar saludable a l’Albereda i activitats cardiosaludables a càrrec del gimnàs Avanza Fitness, el qual també oferirà classes gratuïtes al seu centre durant tota la setmana. A més també hi haurà per la vesprada una activitat organitzada per l’Associació en defensa de la lactància materna “Pit i Prou”.

Per a Suñer “no cap dubte que des de la regidoria estem molt agraïdes de la resposta que hem trobat entre els professionals i les entitats, com ara el departament de Salut Pública. Tots ens han prestat la seua col·laboració de manera desinteressada i han treballat per quadrar els seus horaris a les nostres propostes. És una iniciativa ambiciosa però creiem que és un pas més dels molts que estem donant per fer de Xàtiva una ciutat saludable i per difondre bons hàbits entre la població. Açò, d’altra banda, duu aparellada una important reducció de la despesa sanitària”.

A la I Setmana del Benestar hi participen: Nutriemoción, Xesca Penalba (fisioterapeuta), INSVACOR, els professionals del departament de Salut Pública, Imma Benavent (dentista); Iván Arroyo (pneumòleg); UPCCA Ajuntament, Ruta Sana, Proyecto Hombre, Carmen López (optometrista); Rebeca López (podòloga); Inés Tudela (psicòloga); Manos y Vida; Pit i Prou i Avanza Fitness.