Encetem la primera regularització de treball de la història de Xàtiva

Per primera vegada  l’Ajuntament de Xàtiva ha iniciat un procés de regularització de llocs de treball temporal. Així ho ha anunciat la nostra companya i regidora de Recursos Humans, Empar Penadés. Es tracta de 57 places ocupades sense haver seguit cap procés com ara un oposició.

Per a nosaltres l’anunci d’esta Oferta d’Ocupació Pública extraordinària, la més important de la legislatura a tot el País Valencià, és la millor demostració del nostre compromís amb la ciutadania i amb la llei. El 59% de la plantilla de l’Ajuntament de Xàtiva és temporal i interina i eixa situació fa anys que caldria haver-la regularitzat. El que ara el consistori, en especial l’àrea de la nostra companya, arranque este procés és la millor garantia de transparència i igualtat d’oportunitats a l’hora d’accedir a un lloc de treball de la funció pública.

La nostra companya, Empar Penadés, ho ha explicat molt clarament “La situació que tenim a l’Ajuntament és irregular i cal regularitzar-la per llei. D’altra banda, atesa la importància d’aquesta mesura, volem dotar tot el procediment de la màxima transparència i garanties. Volem evitar improvisacions o urgències”.

La regularització de places es farà mitjançant processos selectius que, d’acord amb el marc jurídic, seran  concurs-oposició, i es faran en 4 fases:

• A partir de gener de 2018 9 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classe Comeses Especials.
  • A partir de setembre de 2018 7 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnica.
  • A partir de setembre de 2019 21 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració General.
  • A partir de març de 2020 20 places vacants de la plantilla de personal laboral, Personal d’Oficis.
Arxivat en: Comarcal, Economia i Ocupació