La regidoria de Medi Ambient, encapçalada per la nostra companya Pilar Gimeno, ha impulsat la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Xàtiva i l’associació protectora d’animals “Una Huella en el Corazón” per al control de les colònies de gats de carrer.

Aquest conveni té per objecte la realització conjunta entre les parts signants, d’un seguit d’accions de control i seguiment de les colònies de gats del nucli urbà amb l’objectiu de controlar la seua població amb campanyes d’esterilització i evitar el creixement descontrolat; controlar la seua salut i evitar la proliferació de malalties de transmissió directa; establir un sistema d’alimentació que no contribuïsca a la proliferació de rates i que evite la brutícia dels carrers; i promoure la seua adopció.

Pilar Gimeno ha manifestat la imperiosa necessitat d’establir aquesta col·laboració: “Es tracta de trobar un equilibri i aconseguir una bona convivència entre els animals i els veïns. Calia una resposta eficaç i ètica a la problemàtica que suposa la presència descontrolada dels gats i l’augment de la seua població, comportant conflictes amb els ciutadans i alguns problemes de caire sanitari.” També ha aprofitat per recordar a la ciutadania que l’article 40. 2 de l’ordenança municipal de tinença i protecció d’animals prohibeix alimentar els animals del carrer, per tal d’evitar la presència i la proliferació de rosegadors, així com també per evitar problemes d’higiene i riscos sanitaris.

La regidoria de Medi Ambient ha definit un total de 15 zones en les que serien necessàries actuacions per part de l’associació, i realitzarà una aportació econòmica màxima de 3.000€ anuals que anirà destinada a sufragar les campanyes d’esterilització.