El proper dimecres dia 9 arriben a Xàtiva les I Jornades Comarcals “Canvi climàtic i energia sostenible: mobilitat elèctrica, autoconsum, transició i pobresa energètica”, organitzades per l’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València amb la col·laboració d’ASELEC (l’Associació d’Empreses Elèctriques).

Aquestes jornades, adreçades a tècnics municipals, càrrecs electes, representants d’associacions i públic interessat, pretenen col·laborar amb els ajuntaments valencians en el compliment dels compromisos del Pacte d’Alcaldies: reduir les emissions de CO2 en un 40 % abans del 2030, millorar l’eficiència energètica municipal, utilitzar fonts d’energia renovable als seus territoris i desenvolupar mesures per a adaptar-se a les conseqüències del canvi climàtic; a la vegada que abordaran aspectes de gran utilitat per als municipis com són l’impuls a la mobilitat elèctrica o els programes de pobresa energètica, entre altres.

L’objectiu principal d’aquestes jornades, amb clara vocació pràctica, és facilitar als municipis la posada en marxa de projectes vinculats a la reducció d’emissions d’efecte hivernacle, l’eficiència energètica i l’accés a l’energia sostenible. Així com proveir-los d’informació referent al vehicle elèctric i els punts de recarrega, l’autoconsum, les ferramentes específiques existents d’estalvi energètic (com els programes 50-50), o l’estalvi en els programes socials de pobresa energètica.

Durant la jornada, hi haurà una carpa on es posarà tota aquesta informació a l’abast de la ciutadania i s’exposaran dos vehicles elèctrics, un dels quals serà cedit a l’Ajuntament durant quatre dies.

Segons la nostra companya Pilar Gimeno, regidora de Medi Ambient: Els ajuntaments, com administració més propera a a ciutadania, hem de donar exemple i posar tots els recursos disponibles per canviar els antics models energètics i lluitar contra el canvi climàtic.”