Les nostres companyes Pilar Gimeno, al cap de la regidoria de Medi Ambient, i Cristina Suñer, segona tinent d’Alcalde, han visitat aquest matí l’estand del “Repte del Reciclatge” que Ecoembes ha posat a l’Albereda Jaume I de Xàtiva. Les nostres companyes han participat de les explicacions i activitats que desenvolupen les hostesses, animant la resta de la ciutadania a participar-hi i a prendre consciència de la importància del reciclatge, però encara més de separar correctament els residus en origen.

Aquesta campanya, presentada en roda de premsa, pretén fomentar la correcta separació i reciclatge de llaunes, brics i envasos de plàstic (contenidor groc) i de paper i cartró (contenidor blau) entre la ciutadania.

El Repte del Recilatge”, emmarcat en el Pla d’Acció d’Envasos de la Comunitat Valenciana per al període 2016-2020, està promogut per la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i Ecoembes, l’organització mediambiental que promou l’economia circular a través del reciclatge d’envasos a l’Estat Espanyol, i pretén sensibilitzar els xativins i xativines pel que fa al reciclatge, en col·laboració directa amb el V5 COR.

24 municipis de la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Canal de Navarrés i la Vall d’Aiora-Cofrents (comarques aglutinades en el Consorci de Residus V5 COR), participaran en un repte en què guanyarà la localitat que més incremente la seua aportació de residus als contenidors groc i blau.

El Consorci guanyarà el “Repte del Reciclatge” si aconsegueix que els quilos d’envasos lleugers recuperats, procedents de tots els seus municipis durant els mesos de juliol i agost, s’incrementen en, almenys, un 15% respecte als recuperats durant els mateixos mesos de l’any 2017. El premi d’aquest repte és una dotació en metàl·lic a una entitat sense ànim de lucre que tinga la seua seu en municipis de l’àmbit d’actuació del COR.

Amb aquesta campanya, a Xàtiva, es desenvolupen diverses accions informatives dirigides a les associacions veïnals i de consumidors del municipi, així com “comandos” informatius que recorren els principals carrers del municipi i llocs de concentració de veïns.

Pilar Gimeno, satisfeta amb l’arribada d’aquesta campanya a Xàtiva, ha reiterat la importància d’aquestes accions a l’hora de conscienciar la població de la importància de cuidar el Medi Ambient. “La població en conjunt hem de prendre consciència de nostra responsabilitat mediambiental tant a nivell individual com col·lectiu, i del nostre paper fonamental com a subjectes actius en el procés del reciclatge. Separar és fonamental per a reciclar“, ha afirmat la regidora.

El “Repte del Reciclatge” va començar el 15 de juny a Gandia i finalitzarà el 27 de juliol a Daimús. Al llarg d’aquest mes i mig recorrerà més d’una vintena de poblacions del Consorci.

A la pàgina web http://elretodelreciclaje.com/ es poden consultar totes les accions i localitats en que estarà present aquesta campanya.