Finalment 8 persones han manifestat la seua voluntat de participar al nostre procés de primàries. Una d’elles, Ferran Minguet, participarà al procés de tria del cap de llista. La resta s’han presentat per cobrir els llocs capdavanters de la nostra candidatura.

Vos deixem ací foto i breu currículum de cadascú d’ells:

Candidatura a cap de llista.

Ferran Minguet.

Soc Ferran Minguet, tinc 29 anys. Des de jove m’he implicat a molts moviments socials. Sóc mestre de Primària a l’escola pública. Des de fa vora 10 anys que participe de la vida del col·lectiu de Xàtiva però va ser l’any 2012 quan vaig decidir donar un pas més i militar en el BLOC. Els darrers anys he fet tasca de suport al col·lectiu i al grup municipal participant activament al Consell de la Joventut, la Mesa de la Mobilitat, el Consell de Participació Ciutadana i temporalment al Consell de les Dones.
L’any 2016 els companys i companyes m’elegiren per a desenvolupar la tasca de la secretaria local del BLOC. Des de 2018 sóc membre de l’executiva local de Compromís Xàtiva
Ara he decidit fer un pas endavant i presentar-me per encapçalar la llista de Compromís. Una llista que vull que represente el feminisme l’esquerra, el valencianisme i l’ecologisme a la nostra Xàtiva. Vull defendre un projecte que ajude a millorar la vida de les persones i a donar-li a Xàtiva la rellevància que es mereix. Per a açò aprofitaré l’experiència en participació, negociació i creació de consens que he adquirit amb el meu treball al Consell de la Joventut i a la resta d’òrgans als que he pres part

Candidatures a la resta de la llista

Eliseo Oviedo:

Sóc Eli Oviedo, tinc 28 anys. Graduat en Geografia i Història, militant al Bloc des de fa quatre anys. A banda de la política, sóc un enamorat de les llengües, l’escriptura, la natura i les persones

Presentar-me a les primàries de Compromís és tot un repte per a mi. Pense que és el moment d’aportar la meua energia per a construir una societat millor, i crec que Compromís és la ferramenta més eficaç per a aconseguir. Per la decència, l’ètica en la política i per la dignitat. La dignitat de Compromís, de Xàtiva i del País Valencià.

Xavi Vidal:

Em dic Xavier Vidal Torrella, vaig nàixer a Xàtiva i tinc 57 anys.
Treballe a la sanitat pública.
La meua militància política comença l’any ‘82 amb la UPV, després en el BLOC i ara en Compromís.
Sóc coordinador del grup de poesía Paraules de Fang y participe en espectacles poètics musicals com a director, guionista i recitador.
Vull aportar a la candidatura de Compromís Xàtiva la meua experiència adquirida al llarg d’aquests anys per a poder avançar cap un futur cohesionat i amb memòria”.

Josep Maria Sebastià:

Em dic Josep Maria Sebastià Domènech.
Afiliat des de 1987 primer a U.P.V. i després a Bloc; he estat a quasi totes les candidatures electorals de la població. Actualment sóc secretari comarcal del Bloc i portaveu comarcal de Compromís, membre de l’executiva local tant de Bloc com de Compromís i vull aportar a la candidatura la meua llarga experiència.
–> Professió: Jubilat, extreballador de banca.
–> Estic afiliat al sindicat agrari La Unió de Llauradors.

Jordi Gimeno:

Sóc Jordi Gimeno Marzal xativí de 44 anys que porta 20 com a militant del Bloc. Sóc llicenciat en dret i des de fa 5 anys gerent d’una consultoria especialitzada en protecció de dades de caràcter personal. A estic molt vinculat a diferents àmbits de la societat local.

Me presente a les primàries per aportar la meua experiència, coneixements i treball al projecte i ajudar el nostre candidat a ser el millor alcalde per a Xàtiva.

Reis Gallego:

Sóc Reis Gallego Perales, tinc 35 anys i milite en Compromís des de 2011. Tinc formació en Magisteri i Psicopedagogia i ara estic acabant el Màster de Gènere i Polítiques d’Igualtat.
Em presente a les primàries de Compromís Xàtiva per aportar la visió feminista al projecte.

Josep-Manel García:

Nascut a Xàtiva l’any 1962. Músic, professor de conservatori per oposició en l’especialitat d’Orquestra. Doctor per la Universitat de València. President i Director de l’associació “Capella d’Art Músic” de Xàtiva. Desde 2015, director general de l’Institut Superior d’Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (ISEACV).
Motivació: El municipi de Xàtiva conté els elements per a la seua pròpia projecció, el seu creixement i la seua sostenibilitat. Crec en ells i en la gent per tal que, malgrat que eixe potencial semble dormit, puguem junts despertar-lo. Cal treballar, Xàtiva ens espera.

Maria Roca:

Em dic Maria Roca Vila, sóc Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració. Tinc Experiència laboral en auditoria de mitjans de comunicació a València i “office manager” a Brussel·les. He participat com a voluntària en un projecte amb persones amb diversitat funcional a Hongria, emmarcat dins del Programa marc Erasmus + Sistema Voluntariat Europeu. Em presente a les primàries de Compromís per aportar tot allò que aprenc en cadascuna de les meues experiències en voluntariat.