Suñer: “demanem la retirada de la LOMQE, la fi de les retallades, la retirada del decret sobre els interins i el respecte al valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament”

Xàtiva, 7 de maig de 2013

El col·lectiu local de COMPROMÍS Xàtiva ha fet públic hui el seu suport a la vaga general de l’ensenyament convocada per al pròxim dijous 9 de maig, en la qual es demana la retirada del projecte de Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) que ha presentat el Ministeri d’Educació; la paralització i revocació de les reformes i retallades que en l’àmbit de l’educació han aprovat els governs espanyol i valencià i que estan suposant un greu deteriorament de la qualitat educativa i una agressió sense precedents als drets de les treballadores i els treballadors de l’educació; la revocació de l’acord de 3 d’abril de 2013 sobre provisió de llocs de treball en règim d’interinitat signat per la Conselleria d’Educació i determinats sindicats i el respecte al valencià com a llengua vehicular del nostre sistema educatiu.

Des de COMPROMÍS continuen reivindicant una escola pública de qualitat que atenga tot l’alumnat i asseguren que la política de les retallades del govern no és la solució per combatre el fracàs escolar (de quasi un 40% al territori valencià, un dels més elevats de l’Estat). COMPROMÍS també denuncia unes retallades educatives que, entre altres moltes coses, pretenen augmentar la ràtio a les aules, reduir modalitats de batxillerat i grups de FP i que suposen la cessió de sòl públic per a la construcció de centres concertats. A més, s’han disminuït beques de menjadors i de llibres, han augmentat de manera escandalosa les taxes universitàries, fet que a provocat que molts estudiants hagen abandonat la Universitat. Així mateix, denuncien el menyspreu al professorat i als interins per part de la Conselleria, amb acords que atempten contra els seus drets.

Segons Cristina Suñer, Portaveu de COMPROMÍS Xàtiva, “el problema de l’educació pública no passa per fer noves lleis sense consens, passa per posar els instruments necessaris per a millorar la qualitat. Està clar que el PP no vol millorar l’ensenyament públic i universal i que prefereix afavorir l’àmbit privat, abandonant l’alumnat a un futur educatiu incert”.

Convé recordar que l’avantprojecte de la nova reforma educativa LOMQE suposa el desmantellament definitiu de l’ensenyament públic, per beneficiar a l’empresa privada. Una reforma que pretén establir revalides continuades per dificultar que els alumnes finalitzen els seus estudis.