Suñer: “Les xativines i els xativins han de saber quines retribucions reben els seus servidors públics, donat que es paguen amb diners de totes i tots”

Xàtiva, 17 de juliol de 2013

La portaveu del Grup Municipal Compromís en l’Ajuntament de Xàtiva, Cristina Suñer, ha preguntat formalment a l’alcalde de Xàtiva, Alfonso Rus, a la portaveu del PP a l’Ajuntament, Maria José Masip, i a l’anterior portaveu i diputat en la passada legislatura, Vicent Parra, si en la seua condició de diputats del Grup Parlamentari Popular de les Corts Valencianes han rebut en els últims dos anys cap tipus de sobresou o gratificació del mateix Grup Parlamentari, com han reconegut alguns membres del mateix.

“No és precisament ètic ni estètic –segons Suñer– dedicar una part significativa dels recursos del Grup Parlamentari a sobresous entre els membres de la direcció del Grup. El fet que en els últims deu anys aquest Grup haja dedicat més de 3,5 milions d’euros a sobresous, segurament per seguir les passes del seus companys de Madrid que rebien sobresous del senyor Bárcenas, és un exemple clar de comportaments molt allunyats del que qualsevol persona honrada considera honestedat política”.

Des de COMPROMÍS consideren que les ciutadanes i ciutadans de Xàtiva tenen dret a saber si l’alcalde ha estat partícip també d’aquestes pràctiques poc edificants en el Grup Parlamentari Popular, com s’ha afirmat de forma reiterada, malgrat la quasi nul·la participació de l’alcalde en els debats parlamentaris. Suñer ha afegit que “a més de diputat autonòmic i alcalde de la nostra ciutat, Rus és President de la Diputació de València, ocupació per la que cobra 73.136,42 euros anuals, segons consta en la pàgina web de la mateixa Diputació. Des de COMPROMÍS volem que aclarisca quines són les quantitats que rep per cadascuna d’aquestes ocupacions, doncs creiem que és un insult per a la ciutadania que un servidor públic acumule tants ingressos propvinents dels impostos de totes i tots.”

Així mateix la portaveu de COMPROMÍS ha anunciat que demanaran a Rus que aclarisca si és cert que l’any 2011 va rebre 10.000 euros del Partit Popular, segons es pot desprendre dels documents que circulen per Internet en els que consta la comptabilitat del mateix partit, diners que segons remarquen des de COMPROMÍS, “provenen majoritàriament dels impostos de la ciutadania, doncs els partits polítics es financien majoritàriament de les subvencions públiques”, i ha afegit que l’únic que demanen és “transparència i claredat”.