Garcia Terol: “les institucions han d’impulsar la construcció d’una nova societat en la que les dones tinguen plena llibertat, dignitat i integritat”

Xàtiva, 22 de novembre de 2013

Davant la celebració el proper dilluns del dia internacional contra la violència de gènere, des de COMPROMÍS Xàtiva, el regidor Joanjo Garcia Terol ha instat a totes les institucions públiques i a tota la societat a impulsar un canvi de mentalitats que permeta acabar amb la violència de gènere. Segons Garcia Terol, les actuacions que es fan des de les institucions públiques no són suficients: “mentre es tinga el concepte que per solucionar la violència de gènere només s’ha de perseguir els maltractadors i es transmeta la impressió que aquests fets només ocorren en situacions marginals, no s’atacarà el problema per la seua arrel i no es canviarà res.” El regidor considera que l’origen de la violència de gènere “és la societat patriarcal, perquè la violència masclista no és fruit d’una voluntat despietada arbitrària d’individus més o menys malats, sinó fruit de la violència social que situa les dones en condicions de desigualtat i de fragilitat i les fa susceptibles de ser tractades amb violència pel fet de ser dones, independentment de qualsevol altra circumstància.”

Garcia Terol considera que aquesta situació de desigualtat només canviarà quan canvien les mentalitats, quan els homes deixen de pensar que tenen drets sobre les dones només pel fet de ser dones, i quan les dones es rebel·len i no consentisquen que ningú mane ni decidisca sobre elles: “a tots els nivells socials, en totes les edats, continuen havent relacions de parella en les que l’home es creu superior a la dona, relacions en les què les tasques i les responsabilitats estan repartides de forma desigual, carregant molt més les dones que els homes, i continuen havent actituds masclistes que cal eradicar.”

També ha demanat més implicació de les institucions, més inversió en prevenció, en atenció a les víctimes i en educació a tots els nivells, i menys retallades en serveis socials, en educació, sanitat i dependència, perquè al final en aquests temps de crisi són les dones són les que suporten l’esforç per suplir el que deixa de fer l’administració, i més exemple per part de tots els càrrecs públics: “és incongruent tindre actituds masclistes i després manifestar-se contra la violència de gènere, els representants de la ciutadania són els primers que han de canviar de mentalitat i donar exemple.”