Els grups demanen un ple extraordinari perquè l’Ajuntament de Xàtiva s’unisca al recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de Règim Local

Els grups PSPV, Compromís i Esquerra Unida de Xàtiva s’han unit en la petició perquè l’ajuntament celebre un ple extraordinari amb un punt únic: que la ciutat s’unisca al recurs d’inconstitucionalitat contra la reforma de la Llei de Règim Local que han plantejat els grups de l’oposició a les Corts Generals, perquè esta reforma “ataca greument l’autonomia municipal i fa perillar la prestació de serveis”.

Els partits de l’oposició de Xàtiva, complint els requisits legals, van presentar esta sol·licitud divendres per exigir que en el termini d’una setmana es convoque este ple extraordinari “perquè esta reforma que impulsa el govern de Rajoy serà un dur colp als ajuntaments que són precisament les administracions més properes dels ciutadans, i les que els ajuden en el dia a dia”.

D’esta forma alerten que molts serveis que presten els ajuntaments com els vinculats a l’educació “queden a l’atzar del que sobre ells decidisca la Comunitat Autònoma”, així com també els serveis socials que quedaran estretament vinculats a la seua eficiència tributària.

Altres serveis “tan fonamentals” per a la convivència ciutadana com l’abastiment d’aigua, la recollida de residus, la neteja viària o l’enllumenat dependran del seu cost efectiu perquè la titularitat i competència l’exercisquen els ajuntaments o que estiguen mediatitzats per administracions superiors com la Diputació o també l’Estat.

“Estes circumstàncies seran principalment patides per aquells municipis de menys de 20.000 habitants”, però des de les forces progressistes adverteixen en tots, quan es donen determinades circumstàncies econòmiques i financeres, perillarà la continuïtat d’entitats prestadores de serveis.