Article de Cristina Suñer, portaveu de Compromís i segona Tinent d’Alcalde, aparegut a L’Informador (03/10/2015)

Permeteu-me que utilitze un vocabulari tan nostre com el de la pilota per celebrar amb tots i totes este 9 d’Octubre. Enguany, esta jornada, amb marcat caràcter reivindicatiu i històric, té per al col·lectiu de Compromís un element clau afegit.  Esta partida, la de fer de Xàtiva un poble millor amb identitat pròpia i diferenciada, ja no és qüestió de blaus o rojos. Ara pintem. I pintarem 15, 30 i el que calga per aconseguir-ho.

Durant anys, el 9 d’Octubre ha tingut per a nosaltres un regust amarg i ranci producte d’un govern que ha fet el seu propi joc sense comptar amb ningú. Amarg i ranci perquè hem assistit a exaltacions de banderes i himnes mentre es destrossava l’escola pública i es castigava el valencià. Amarg i ranci perquè jugàvem privats mentre els diners corrien per les travesses d’amagades. Però tan se val. Mai vam entregar la partida, ni ens vam aponentar. Sabíem que teníem i tenim un bon dau i les mans sempre arreglades per guanyar.

I així ha sigut. Junts, els hem fet aixar. Per fi ha arribat el 9 d’Octubre en el qual podem fer les nostres reivindicacions i defensar la nostra història sense ser els arreplegapilotes d’un govern que només jugava de furgada i buscant tots els amagatalls possibles per fer de la partida un joc fosc.

Després de 20 anys hem aconseguit espolsar-nos la pilota del PP i tombar la partida. Ara ha tornat la transparència i la participació al “trinquet” de l’Ajuntament i nosaltres ens hem arromangat per assegurar-nos què mai més es jugue sense un home bo que controle les arques municipals i els tractes a l’escala.

Tot just comencem a temptejar este nou trinquet però no ho fem per un jornal sinó per convicció i compromís. Volem que este 9 d’Octubre siga l’inici de més autogovern i d’un finançament just.   Volem recuperar, els diners, la força i la dignitat dels veïns i veïnes de Xàtiva. La pilota està al nostre camp i no anem a malbaratar l’oportunitat. Cavallers, va de bo! Joc!