El Congrés Local del BLOC de Xàtiva, celebrat després del Congrés Nacional i el Congrés Comarcal del partit, ha recolzat l’executiva encapçalada per Ferran Minguet Aznar, i de la que formen part Jordi Gimeno en la secretaria d’organització, Loles Gramage en la secretaria de finances, Empar Penadés, en la secretaria de política municipal, Eliseo Oviedo en la secretaria de comunicació, Neus Bataller en la secretaria d’implantació i acció electoral i Javier Roig en formarà part com a secretari local de Joves del País Valencià – Compromís.

Al Congrés també han estat la secretària general del BLOC, Àgueda Micó, el secretari comarcal, Josep Maria Sebastià, el síndic de Compromís a les Corts, Fran Ferri, la vicepresidenta de la diputació, Maria Josep Amigó i Reis Gallego, membre del col·lectiu i secretària de sectorials de l’executiva nacional.

Minguet ha reconegut la tasca de Cristina Suñer com a portaveu a l’ajuntament resaltant que “des de fa molts anys ha sigut l’única que li ha plantat cara a l’alcalde de la vergonya, Alfonso Rus”, i de Joanjo Garcia com a secretari local “molt treballador i molt compromès amb tota la feina realitzada al partit”. Ha marcat com a objectius fer un col·lectiu més fort i unit que plantege propostes per resoldre els principals problemes que afecten a la ciutat. El nou secretari local ha considerat “un honor convertir-se en el pròxim secretari local del partit a la ciutat més emblemàtica del País Valencià” i entra amb l’objectiu de convertir el col·lectiu en la primera força política de Xàtiva d’ací tres anys.”

Cal destacar que els nous estatuts del BLOC marquen que és incompatible ostentar el càrrec de secretari local i de regidor amb responsabilitats de govern, aspecte que ha sigut valorat positivament per Minguet per tal de dividir les tasques i “empoderar la gent del col·lectiu.”

Per la seua banda, en el seu comiat, Garcia Terol ha agraït el treball fet per tota l’executiva i el col·lectiu en general no sols els últims quatre anys, sinó també des de març de 2002 en què va assumir per primera vegada la secretaria local, i ha destacat que “en aquests anys hem passat de no tindre representació municipal a participar en el govern municipal i a ser la primera força de l’esquerra en les eleccions autonòmiques i generals.”

Molta sort a totes i tots en esta nova etapa!