Esta setmana han començat les obres de recuperació i adequació del solar del costat del CEIP Jacint Castanyeda i del jardí d’Esteban Chaix. Ambdós terrenys es trobaven abandonats i sense ús. Els treballs, pressupostats en 60.000 euros, es realitzen gràcies a una línia d’ajudes de la Diputació de 48.000 euros per recuperar zones degradades.

Segons la nostra companya i regidora de Medi Ambient i Parcs i Jardins, Pilar Gimeno (Compromís), “este és un projecte molt necessari perquè es tracta de dos zones degradades situades dins del nucli urbà amb els riscos i les molèsties que això comporta. De fet, eren reivindicacions històriques dels veïns i veïnes que ara es voran acomplides”.

El solar del carrer Aben Ferri 3 té una superfície aproximada de 2.200 metres quadrats. Este espai presenta un creixement excessiu de la vegetació i escorrenties d’aigua pluvial no canalitzades. Com ha especificat Gimeno “la intervenció preveu construir un jardí amb espècies aromàtiques  autòctones i integrar-lo amb l’espai dotacional educatiu del costat i amb l’entorn paisatgístic”.

El jardí d’Esteban Chaix es situa en l’interior d’una illa de cases. Actualment la seua situació és d’abandonament. Amb el projecte es pretén millorar tota la superfície i netejar el solar.

L’actuació en ambdós zones, a més, té previst consolidar el terreny; adequar-lo per a la conducció de les aigües pluvials, sobretot en el solar del Jacint Castanyeda; eliminar la brossa i la vegetació invasora que hi ha i replantar de noves espècies autòctones.