La regidoria de Medi Ambient de la nostra companya Pilar Gimeno ha fet públiques les dades de fem reciclat al 2016. Segons l’informe presentat pel departament s’han reciclat 1000 tones entre envasos, paper, cartró i vidre. El que suposa, de mitjana per habitant, al voltant de 33 quilos.

TIPUS2016DIFERÈNCIA

ENVASOS216.220 kg.+4,34%
PAPER I CARTRÓ397.112 kg.+11,5%
VIDRE386.641 kg.-2,99%
TOTAL999.973 kg.+4,3%

Les tres varietats de fem separades es gestionen a través de 2 entitats sense ànim de lucre Ecoembes (cartró i envasos) i Ecovidrio (vidre). En el cas de Ecoembes, l’entitat retorna anualment a l’Ajuntament una quantitat proporcional al volum reciclat pels veïns i veïnes. Esta quantitat enguany ascendeix a 78.952 euros.

Com ha dit Pilar Gimeno “el més destacable del passat exercici és l’increment tan important que s’ha donat en el reciclatge del cartró comercial. La recollida porta a porta en els comerços s’ha incrementat en un 28% en part gràcies a la campanya que hem fet per conscienciar els comerciants”. D’altra banda, les dades també revelen una disminució del volum de residus urbans front l’increment del reciclat d’envasos el que, segons Gimeno, “també indica que estem sobre una bona línia de treball en l’àmbit de l’educació mediambiental”.

Tot i això, Gimeno ha assenyalat que les xifres en la recollida de vidre baixen lleugerament per segon any consecutiu. Com ha dit la regidora “podria ser degut al canvi d’hàbits de consum, fonamentalment de begudes alcohòliques, perquè si les xifres d’envasos i cartró pugen significa que la ciutadania fa l’exercici de separar de manera que no té massa sentit que, una vegada separat, el vidre es llance al contenidor del fem comú”.

D’altra banda, l’informe del tècnic també destaca que Xàtiva compta amb més mitjans de recollida (contenidors) per habitant dels què es consideren necessaris. Per acabar, des de la regidoria s’ha incidit en la importància de reciclar pels beneficis directes i indirectes sobre el nostre entorn. #TenimParaula