La nostra companya Cristina Súñer manifestava ahir la seua desaprovació a la decissió de l’alcalde, Roger Cerdà, de delegar l’alcaldia durant la seua absència vacacional en un regidor del seu mateix grup. El diari Levante va demanar l’opinió de Súñer al respecte, després d’haver publicat una notícia dimarts on s’explicava que Cerdà s’havia saltat Cesca Chapí, quarta tinent d’alcalde, i havia nomenat Ignacio Reig alcalde en funcions.

La portaveu del Grup Municipal COMPROMÍS recordava que l’Alcalde va anunciar en 2016 que l’alcaldia en funcions recauria cada any, i per ordre numèric, en els quatre tinents d’alcalde. Una premisa que s’hauria complert en els primers tres anys, però no en esta ocasió.

Súñer, que desaprova la decissió unilateral de l’Alcalde de saltar-se la seua pròpia proposta, apunta que aquesta decissió podria venir motivada pels esdeveniments ocorrguts en 2015 quan el primer tinent d’alcalde, Miquel Lorente, va sustituir Cerdà en el càrrec.

La nostra companya recalca que l’alcaldia en funcions és un càrrec totalment intrascendient i merament respresentatiu que consisteix en signar factures i prendre alguna decissió en cas d’emergència. Tot i això, critica la decissió de Cerdà, que qualifica de desencertada, principalment perquè suposa una falta a la seua paraula i després per no haver-la comentada prèviament amb els seus socis de govern ni donar cap explicació al respecte.

La paraula que es dona s’ha de complir.