La setmana passada el nom de la nostra ciutat es va veure lligat a un lamentable fet, ja que van aparèixer als mitjans de comunicació fotografies del Secretari d’Esports de l’Executiva Local del PP de Xàtiva al costat d’una bandera amb simbologia nazi en un campionat de futbet organitzat pels ultres de distints equips de futbol en una localitat propera a la nostra. Després del mateix, aquests grups d’ultres es traslladaren a la nostra ciutat i protagonitzaren accions violentes com la crema de bengales en la Plaça del Mercat i l’agressió a un jove en una discoteca de la ciutat. Aquesta notícia ha tingut una gran repercussió i s’han fet ressò de la mateixa diferents mitjans de comunicació, tant d’àmbit valencià com de la resta de l’estat.

La resposta donada per la direcció del Partit Popular de Xàtiva, davant l’aparició de les fotografies del seu responsable d’esports amb la simbologia nazi, no ha estat a l’altura del que cal esperar d’un partit democràtic que no pot fer altra cosa que condemnar i rebutjar de ple aquests fets. Perquè, a més d’incitar a la violència, fan apologia d’uns valors absolutament contraris als de la democràcia com són el feixisme, el racisme i la xenofòbia.

Més enllà d’aquest cas concret, no podem obviar el fet que a la nostra ciutat existeixen grups simpatitzants d’aquesta ideologia feixista, que han protagonitzat tant actes vandàlics, com són les pintades a les seus dels partits polítics de la ciutat i altres altercats, com ocorre any rere any en el transcurs de l’acte d’homenatge als morts en el Bombardeig de Xàtiva. Per eixe motiu, entenem que com a responsables polítics d’aquesta ciutat hem de prendre consciència del problema, rebutjar aquestes actituds i portar a terme les mesures adients perquè no es tornen a produir.

Per tot l’anteriorment exposat, els sota signants en representació dels nostres grups polítics, presentem al Ple la següent:

PROPOSTA D’ACORD

PRIMER.- Rebutjar el fet protagonitzat pel Secretari d’Esports de l’Executiva Local del PP de Xàtiva i reclamar a la direcció d’aquest partit l’adopció de mesures disciplinàries i la condemna d’aquestes actituds que, a més d’incitar a la violència, fan apologia d’uns valors contraris als de la pròpia democràcia com són: el feixisme, el racisme i la xenofòbia.

SEGON.- Que l’Ajuntament de Xàtiva inicie el treballs per a l’elaboració d’un pla contra el feixisme, el racisme i la xenofòbia a la nostra ciutat. Aquest pla no sols ha de previndre i donar solució al problema actual, sinó treballar en la prevenció de problemes futurs relacionats amb aquest aspecte.