Suñer: “hem d’aconseguir que no es cree cap planta incineradora ni a Xàtiva ni enlloc”

Xàtiva, 07 d’agost de 2013

El grup municipal Coalició Compromís de Xàtiva, demana declarar el municipi de Xàtiva lliure d’incineradores i eliminar la incineració de qualsevol sistema de gestió de residus. Diferents grups ecologistes, sindicats, grups polítics i altres institucions socials han fet arribar a la Conselleria d’Infraestructures i Medi ambient les seues opinions i al·legacions assenyalant que el Pla Integral de residus (PIR) ha quedat obsolet, així com els problemes que se’n deriven i genera la incineració.

Segons la regidora de Coalició Compromís, Suñer: “ara que ja hem aconseguit paralitzar la construcció del macroabocador de Llanera i la seua planta incineradora, hem d’aconseguir que no es cree cap planta incineradora en els nostres municipis. El que s’ha de fer és ensenyar als ciutadans a realitzar un correcte reciclatge i posar tots els medis necessaris al seu abast per a que es puga realitzar de la forma més eficient possible”.

Des de Coalició Compromís, es demana declarar el municipi de Xàtiva lliure d’incineradores per a la valorització energètica de residus, que el representant de l’Ajuntament en el Consorci de Residus eleve una proposta a la Junta de Govern i a l’Assemblea del mateix, on es reclame que el Consorci no albergarà cap incineradora per a la valorització energètica de residus dintre de Pla de Valorització i reclamar a la Generalitat Valenciana que elimine la incineració de qualsevol sistema de gestió de residus.  El PIRCV no diu res sobre sobre el nombre i el lloc on es volen construir plantes incineradores i, ho deixa tot en mans d’una comissió que desconeix per qui estarà formada. Segons Suñer “en tota Europa s’aposta per la valorització, és a dir, el reciclatge i el compostatge, una gestió més sostenible dels residus que, afavoreix la seua eliminació, redueix el volum que acaba en l’abocador, comporta menys danys ambientals i causa menys problemes sobre la salut i, a més a més, genera més llocs de treball i és molt més barat ”.