“l’alcalde Cerdà s’autoexclou fent gran a la dreta populista de Ciutadans,  i Lorente no mostra lideratge”, alerta el candidat a alcalde de Compromís

Xàtiva. 8.4.2019.  El candidat a alcalde de Compromís Ferran Minguet convida a Xàtiva Unida a acordar una estratègia de ciutat que permeta avançar en la millora de la qualitat de vida de les i els veïns del municipi. En aquest sentit, insisteix en la proposta que va llançar fa unes setmanes. Es tracta d’identificar en comú els punts estratègics dels respectius programes, per defensar-los conjuntament. Minguet ha comunicat que ja s’ha posat en contacte amb el seu homònim Miquel Lorente per a fer-li la proposta.

Vam fer la invitació als altres dos socis del tripartit del govern municipal perquè la gent ens demana que ens posem d’acord entre diferents perquè les coses tiren avant. En aquell moment era important, però ara és urgent. L’alcalde Cerdà i el seu partit el PSOE s’autoexclouen perquè prefereixen unflar a Ciutadans i Lorente de Xàtiva Unida no lidera, amb el que Xàtiva s’estanca encara més”, alerta Minguet.

La gent em diu que no entén per què Cerdà no vol continuar aprofundint en el treball comú entre PSOE, Xàtiva Unida i Compromís, i en canvi prefereix acostar-se a Ciutadans, i la veritat és que jo tampoc ho entenc. És més, em sembla molt perillós reactivar a la dreta a la nostra ciutat. En qualsevol cas és a temps de donar-li la volta a la seua mala decisió, i de fet li demanem que ho faça. Pel bé de Xàtiva, tant de bo que el PSOE de Xàtiva acabe veient la llum i es torne una mica més PSPV unint-se a aquest acord estratègic”, comenta el candidat a alcalde.

D’altra banda sorprèn, ha afegit el candidat, que “EU, que hauria de ser un partit referent de l’esquerra en Xàtiva, no estiga al capdavant d’un eix d’esquerres, però Lorente també s’amaga a vegades perquè es passa de prudent de cara a eleccions. Cal ser valents abans del 26 de maig, i no solament després depenent del resultat. Però no importa, ho entenem. En aquestes eleccions ens juguem molt: establir les bases de futur per a una ciutat que s’està quedant estancada i frenar a la ultradreta. Estem preparats i disposats per a liderar des de Compromís Xàtiva el vertader canvi de model per al nostre municipi, la nova política també lliure de dogmatismes. I sempre tindrem les portes obertes als altres, especialment a les  i els companys de Xàtiva Unida”, agrega Minguet. Compromís ha volgut fer-ho entre els tres socis de govern des del primer moment, però “Roger Cerdà no ha tingut la visió i la generositat necessària i ha optat per l’electoralisme enfront de l’interès de la majoria progressista de Xàtiva”, ha declarat el candidat.

En qualsevol cas, Minguet ha recalcat que Compromís està oferint a Lorente únicament un acord per a acordar una plantejament estratègic per a Xàtiva basat en projectes concrets d’una i una altra formació que es defensen en comú. “Vam traure les nostres candidates i candidats a l’ajuntament d’unes primàries i per la seua part Xàtiva Unida ha presentat la seua llista dissabte passat. Per tant, com ja denunciem, ha quedat comprovat que els qui van dir que teníem un pacte electoral mentien i només pretenien fer-nos mal”.