Els 8 grups de treball sectorials proposen 112 actuacions per a Xàtiva

Xàtiva. 15.5.2019. Compromís presenta el seu programa electoral aquest divendres a les 20.00 a la Casa de Cultura del carrer Montcada. Els 8 grups de treball sectorials posats en marxa per a confeccionar el programa electoral proposen 112 actuacions al municipi.

Tenim 112 mesures i la seguretat que podem assumir un gran percentatge de les propostes municipals de programa dels altres partits, però no seran més que solucions temporals i parcials si no tenim una estratègia comuna i participada per a Xàtiva, és a dir, un projecte de ciutat”, manifesta el candidat a alcalde Ferran Minguet. Precisament aquesta és la proposta vertebradora de tot el programa de Compromís. Que aquesta legislatura servisca per a decidir a través d’un procés participatiu entre partits, teixit social i ciutadania en general, què i com ha de ser el municipi d’ací a 20 anys. En aquest sentit la coalició proposa convertir Xàtiva a la ciutat de la salut. Proposant com a element tractor, instal·lar un pol d’innovació tecnològica sanitària.

Entre les 112 mesures destaquen a més en mobilitat,  posar un Bus de Trànsit Ràpid (BRT) que done servei a la ciutat d’Est a Oest, i en serveis públics que les polítiques de  dones, joventut, majors, diversitat funcional, i LGTBi siguen transversals en tots els departaments municipals, i no temes independents com fins ara. Al medi ambient Compromís proposa crear un cinturó verd en el municipi amb espais de socialització que retorne la naturalesa a la ciutat, però on també es puguen realitzar múltiples activitats lúdiques. En cultura, proposa desenvolupar el festival “Socarrats al Carrer”, per a convertir tota Xàtiva en un gran escenari a l’aire lliure on siga possible trobar un concert o una obra de teatre “improvisada” en qualsevol plaça, carrer, o cantonada de la ciutat. El candidat a alcalde comenta que “això de 112 és una casualitat però en Compromís tenim clar que és una emergència baixar de la bicicleta estàtica aquesta legislatura i posar-nos a pedalar per fi cap a una meta. Aquestes eleccions són decisives per a començar a avançar a altres ciutats de l’entorn i convertir-nos en un municipi de referència per la seua qualitat de vida”.

Estem molt contents amb el resultat del programa. Ha sigut un gran treball del col·lectiu i de totes les persones que de l’un o l’altre manera ens  han fet arribar les seues aportacions. Gràcies a totes aquestes persones”, diu Minguet. “Ara el que toca és retornar el programa a la ciutadania. A partir de hui estarà disponible en públic a través de les nostres xarxes socials, i aquest divendres tenim programat un café tertúlia a la Casa de la Cultura al qual hem convidat al teixit social de Xàtiva i per descomptat a la ciutadania en general”.

FES CLICK ACÍ PER DESCARREGAR EL NOSTRE PROGRAMA