La proposta pretén ajudar a la recuperació d’un sector estratègic per a la nostra ciutat.

El col·lectiu Compromís per Xàtiva proposa la creació d’una plataforma digital que permeta la venda dels productes del comerç local. La funció d’aquesta plataforma que es composaria d’un web i una app seria augmentar les vendes del sector, facilitar la seua distribució fora de la pròpia ciutat. Ferran Minguet ha dit al respecte que “molts dels nostres comerços tenen una oferta singular amb productes que són difícils de trobar a altres llocs, aquesta plataforma ajudaria no sols a reactivar i facilitar el comerç local sinó que també serviria per a convertir als nostres comerciants en proveïdors d’aquests productes singulars a persones d’altres llocs. Creguem que Cerdà i el seu equip han de parlar amb les associacions locals i ser més proactius en trobar solucions de futur”.

A més a més, som conscients que aquesta plataforma sols es viable si es complementa amb un sistema de distribució local que porte els productes adquirits al web o l’app al domicili dels compradors. En aquest sentit Minguet ha declarat que “Pensem que l’ajuntament ha de ser paraigües d’aquesta proposta, que es cree una iniciativa d’economia social de persones en risc d’exclusió dedicades al repartiment de producte del comerç local. Seria una bona mesura per facilitar el manteniment del comerç local durant la pandèmia, però una vegada finalitzada aquesta, tant la plataforma de venta com el sistema de distribució es convertirien en factors que augmentarien la competitivitat i rendibilitat del nostre comerç. Facilitarien la gestió als comerciants al temps que es guanyen la vida. L’ajuntament podria col·laborar fent de pont entre els uns i els altres, amb la promoció i cedint un espai municipal amb un lloguer a baix preu per ajudar aquestes persones a desenvolupar el seu negoci. Els beneficis serien importants, perquè a banda dels guanys econòmics i socials hem de pensar que aquest sistema contribuiria a reduir el transport privat i disminuir la contaminació.

Considerem que aquestes mesures s’han d’inscriure a un pla de reviscolament del comerç local al que a més a més, demanem que l’equip de govern incloga altres mesures, com ara l’estudi de la possibilitat de subvencions al lloguer  i al manteniment de llocs de treball al comerç local per a tots aquelles PIME i autònoms que puguen acreditar una reducció important d’ingressos  fins que finalitze la crisi causada per la COVID19. Minguet ha afegit que “Som una ciutat de comerciants i empreses menudes, reforçar aquest teixit social i productiu és reforçar Xàtiva. Les nostres propostes es basen a experiències d’èxit que ja s’estan aplicant a altres llocs. Convidem a que la gent visite el web del Mercat Central de València i veja el que la gestió de Compromís està fent allà. Hem d’aprendre de les bones experiències que hi ha i aplicar-les ací.”