La nostra companya Cristina Suñer segueix sumant esforços i adquirint compromisos per millorar les prestacions sanitàries de Xàtiva. No és senzill aconseguir millores atenent a l’estat en el qual es troben les arques de la Generalitat però va avançant. La darrera notícia que ens arriba des de l’àrea de Sanitat és que, per fi, està en marxa el trasllat de la Unitat de Prevenció del Càncer de Mama al centre d’especialitats de l’Espanyoleto. Urbanisme, també encapçalat per Suñer,  ha otorgat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública la llicència d’obres necessària per començar les obres del nou centre, per tant, és qüestió de mesos que estrenem instal·lacions. Segons Cristina Suñer “El trasllat de la Unitat de Prevenció era una de les nostres prioritats per això hem intentant accelerar el procés al màxim. Volem garantir, com abans millor, les noves intal·lacions”.

Aquest estiu la nostra companya ja va dir que el baix on es troba la unitat no reuneix les condicions mínimes.No hi ha privacitat per a les dones i falta espai per guardar tots els expedients que, no ho oblidem, és material confidencial. Potser fa 13 anys era una bona opció però actualment no”.

Ara només falta traure a concurs públic l’execució del projecte. La nova Unitat de Prevenció de Càncer de Mama s’ubicarà en l’antiga àrea de la Inspecció, a la planta baixa del centre d’especialitats, i donarà cobertura a 28.000 dones de 63 poblacions.