El col·lectiu actua per la manca d’acció municipal al respecte.

27.09.2019. Xàtiva. El col·lectiu de Joves de Compromís Xàtiva inicia el 30 de setembre la campanya #Dandolalata de recollida d’aliments per gats i gossos acollits a refugis d’entitats animalistes. La campanya, que s’organitza per celebrar el Dia Mundial dels Animals (4 d’octubre), s’ha ideat per intentar conscienciar la població i ajudar a cobrir les deficiències de les actuacions del nostre ajuntament al respecte.

L’activitat consistirà a la recollida d’aliments per animals a dos punts fixes (la Perruqueria K’Nina i Manhattan Comics) i a la taula que es muntarà a l’Albereda el dilluns, dimecres i divendres de 10:30 a 12:30 a l’altura del BBVA. Tots els aliments recollits seran entregats a la Societat Protectora d’animals de Xàtiva (SPAX) i a les Colònies Felines. El Secretari Local del BNV a Xàtiva i membre de l’executiva de Compromís Ferran Minguet ha declarat al respecte “Estem al govern o no, la nostra intenció serà sempre millorar la vida de la gent de Xàtiva. Els joves del col·lectiu lamentem que el nostre ajuntament i Roger Cerdà mostren poca sensibilitat cap als problemes derivats de l’abandonament d’animals domèstics. Ser d’esquerres o progressista inclou treballar sempre en favor dels més dèbils i en aquest cas parlem d’éssers vius sense paraula ni vot però que ens acompanyen i ajuden des de fa milers d’anys i que alguna cosa es mereixen a canvi.” Minguet ha afegit “Els refugis estan plens d’animals mostrant la poca consciència que tenen algunes persones al respecte, demanem que entre totes i tots ajudem a trobar una nova llar per aquests companys peluts. També volem que Roger Cerdà es pose la roba de treball i junt al seu equip comence a fer alguna cosa al respecte ajudant a reduir el maltractament i abandonament animal.”

Aquesta campanya es repetirà als propers mesos atès que com ha dit Minguet “A més a més de recollir aliments, es tracta de generar consciència ciutadana al respecte, volem  una ciutat moderna que sàpiga respondre als problemes relacionats amb els animals domèstics tenint en compte el seu benestar i els beneficis que aporten. El maltractament i l’abandonament no poden ser una opció. Estem parlant d’éssers vius que mereixen un tracte ètic i responsable i que estan protegits per la legislació.”